Debat electoral televesitat – Eleccions Parlament 2010

Vas veure el debat electoral celebrat a TV3 aquest diumenge, dia 21 de novembre?

Si és que sí, qui el va guanyar i per què? O qui us va “agradar” més? Què en penseu?

Si és que no, per què?

* recordeu que, si ho voleu, podeu respondre també a “què t’anima anar a votar, o no, a les eleccions al Parlament

6 comentaris

1. M’ he mirat el debat tot sencer i en algun moment he estat apunt de deixar-lo, és insuportable sentir com parlen i interrompen continuament gent com el senyor Rivera amb comentaris que a l’ únic que fa és a criticar i a posar-se amb els altres partits. El que haurien de fer és ignorar-lo i no donar-li tant protagonisme com se li estar donant, i després no es parla del que interessa.

Per altra banda, m’ ha agradat en Puigcerós. L’ he vist seriós, ben posat i amb les idees clares com ha de ser. També ha estat bé la proposta que li ha fet a en Mas d’ anar a Madrid, sap que és impossible d’ aconseguir el que es vol i després organitzar el referèndum per a decidir. Ell com porta fent des de fa molt és no mullar-se ni tancar-se ni una porta, ell vol ser president a totes totes, se li veu el plumero…

Realment ERC ho ha fet bé, m’ ha convençut a mi, i a la meva mare :)

2. Puigcercós és qui ha donat més la talla. A part de ser l’únic que proposi la independència, parla de polítiques socials, econòmiques i ecològiques molt bones. M’alegra que aquest debat, on ha sigut de tros el millor, hagi servit per convèncer gent com el del noi de l’anterior comentari. La gent hauria de veure que si el tripartit no ha sigut un complet desastre és gràcies a Esquerra (llei de cinemes, de rotulació en català, antitaurina, oposició al cementiri nuclear, etc.)

Tenint en compte que Mas guanyarà les eleccions, el millor que podria passar és un pacte ERC-CIU i esperar que ERC pugui convèncer a CIU que el concert econòmic és impossible. Tot i així, a Mas se li ha vist el plumero quan no ha volgut contestar sí o no sobre si voldria fer un referèndum i si sobre pactaria amb el PP. Espero que això beneficiï ERC.

Rivera és un impresentable i un mal educat. No es mereix sortir a la tele o que es parli d’ell, més enllà de les seves ideologies anticatalanistes.

Els altres, en el seu paper habitual. És una llàstima que Herrera no s’uneixi al tren de l’independentisme, perquè també té unes polítiques ecologistes interessants. I Montilla no s’ha sabut defensar gaire bé.

Amb ganes de sentir Puigcercós aquest dijous :D

3. De moment cal dir que al debat pocs independentistes i hi havien:
    Mas ? no ho ha set mai.
    Puigcercos? diu que ho és, a veure !

Aquest senyor va ser el primer a baixar-se els pantalons amb el tema de la bandera o és que ja no volem recordar, com va tornar a ficar la bandera ESPAÑOLA quan el Montilla li va dir ???

i que em de dir del suport de Puigcercòs dit x ell mateix a la candidatura de madrid? a canvi de que? a canvi de res !

Si es que dir que ERC és independentista…. ( aixo només es campanya per guanyar vots de la pobre gent que encara us creu )

4. El debat en sí no ens diu res de l’altre món, només uns quants polítics que com és normal (per mala sort, en aquest país) comencen a parlar sense dir res. Fins i tot, arribant a punts que deixen veure la seva falta d’educació, com en la meva opinió és el cas del senyor Rivera només intentant interrompre els altres participants. Això provoca que, a més de semblar un debat seriós de política, sembli un programa del cor d’espectacle morbós. Em sap greu però PATÈTIC.

Per altre banda, els diferents candidats, tots seguint el seu full de ruta, han deixat anar diferents detalls que ens poden servir per veure les seves estratègies electorals.

Es va poder veure un Puigcercós que com diu el seu eslògan “gent valenta”, fen servir un discurs clar i fort cap a l’autodeterminació. Però em el meu humil punt de vista, les seves accions passades fa que aquest discurs cada cop sigui menys creïble i en les pròximes elacions del 28N es veurà relaxada amb una davallada de vots. Esperem però que encara sigui la tercera força com diu ell “fer de jutge” i es pugui fer un pacte CATALÀ d’una vegada per totes, (CIU- ERC).

L’Altre espirant a “jutge” és el PP, cada cop més radicals i amb propostes que poden arribar a ser racistes, que és això de parlar amb CASTELLÀ? Però quina falta de respecte és aquest? Encara estic corprès, indignant.

Iniciativa per Catalunya, continua amb el seu missatge ecològic que crec que és molt necessari sobretot amb la arribada d’una crisi ja que si podem reduir costos mediambiental i fer un país més ecològic és un gran pas però no el principal en aquest moment. Crec que les seves intencions continuen esperant que es pugui fer un tripartit, com és el cas de PSC.

El PSC, per mi el més fluix i de tros de tots els partits en aquest debat representat pel molt excel•lentissim president de Catalunya. Com diria el senyor Carod: “si us plau fins quan ha de durar la broma?” com pot ser aquest senyor el nostre president?, no sap parlar fluidament el català, si es sent amenaçat l’únic que feia era somriure i quan li parlaven ni mirava els altres candidats. Després ens preguntem perquè el país va així…

Per últim el senyor Mas que crec que es va comportar correctament va exposar les seves cartes, i espero que almenys si és president (tant si CIU té majoria o si es fa un pacte amb esquerra) que canviïn molt les coses, esperem que no cometi l’error de pactar amb el PP!.

Finalment, un dels moments que em va agradar més del debat és veure si fructifiquen les relacions entre CIU – ERC i molt gratament ICV per anar junts contra la imposició d’un estatut retallat, sense força, humiliat a Madrid, i en defensa del lema de la manifestació del 10J, “SOM UNA NACIÓ, NOSALTRES DECIDIM!” tant per ARA amb el concert econòmic i més endavant amb el REFERÈNDUM, que encara veig però un estat poc conscienciat en aquest apartat, aquest divendres en parlem d’això!!!!.

Apa Isaac, no et pots queixar eh! jaja
    Ens veiem divendres i expliquem les nostres opinions, que vagi molt bé la setmana. ;)

Deixa un comentari

El teu email no serà publicat

*

*