El funcionament del Pavelló Municipal de Prats de Lluçanès…

El Pavelló Municipal d’Esports és una de les instal·lacions municipals que més es fan servir. Principalment per la pràctica esportiva amb el patinatge i el bàsquet com a protagonistes aquest any, i l’ús que en fan les escoles i l’institut per a portar a terme l’educació física. A més, acull diverses activitats no esportives i conté espai per a diferents entitats.

Com els usuaris saben de primera mà, i el poble en general ha de saber, la concessió per al manteniment i servei de bar d’aquestes instal·lacions ha estat gairebé més protagonista durant els últims temps que no pas l’activitat que s’hi porta a terme.

Per això, el Grup Municipal d’ERC a l’Ajuntament, ahir dijous vam entrar una instància per escrit dirigida a l’alcalde i a l’equip de govern. En aquesta, que podeu llegir al complet clicant aquí, demanem que “l’Ajuntament assumeixi les seves responsabilitats, que sàpiga solucionar la situació –que creiem urgent-, que busqui la millor fórmula per tal que qui ostenti la concessió pugui realitzar la seva feina amb garanties –i així satisfer l’usuari- i que faci un procediment obert i transparent, en el que tots els pradencs tinguin l’oportunitat d’acollir-s’hi, per a cobrir el lloc del servei de manteniment i bar del pavelló”.

Per últim, demanem que en tot el procediment es compti amb les entitats usuàries habituals de les instal·lacions.

Són unes demandes que pensem que són clares, justes i, alhora, necessàries. Tampoc molt difícils de complir. Pensem que una bona gestió d’un servei públic com aquest és el que hauria de tenir. I, si no ha funcionat el model que hi ha actualment, potser és que cal una reflexió profunda molt més enllà de qui ha ostentat la concessió.

Al mateix temps, el pavelló viu en paral·lel més temes: com el seu terra, la pràctica d’altres esports (el mateix futbol sala, el tennis…) o la qüestió de l’estat de les instal·lacions (goteres, calefacció, etc.).

Per a fer tot això cal planificació, no improvisació. I fer una reflexió conjunta, participativa i buscant la co-responsabilització. Fem-ho! Nosaltres, estem disposats a aportar-hi

1 comentari

  1. Aquest dilluns 27 de gener, en conversa amb jo mateix, l’alcalde ens va donar resposta a la nostra sol.licitud que podeu llegir a l’article que precedeix aquest comentari.

    Va informar que aquesta mateixa setmana signaven contracte amb nova persona adjudicatària del servei de manteniment i bar del pavelló per un any. La forma jurídica estem pendents de sol.licitar-la a Secretaria. Serà la mateixa persona que té la concessió de la piscina.

    Demanavem una solució, i l’han trobat. Volíem que es trobés la millor fórmula per tal que qui ostenti la concessió pugui realitzar la seva feina amb garanties (ho podrem esbrinar quan sapiguem contingut del contracte, però el fet que es torni a ajuntar amb la piscina -caldria recordar potser per què es va separar- pot contribuir a millorar-ho), sol.licitavem que es fes un procés obert i transparent per tal que tots els pradencs s’hi puguéssin acollir (ell em va defensar que això ja s’havia fet en el procés de selecció fa just pocs mesos); i que en tot el procés es comptés amb les entitats usuàries de les instal.lacions (cosa que hauria hagut de ser).

    Amb el que estem absolutament d’acord, és que volem que el pavelló funcioni. És una gran instal.lació que no pot permetre’s segons què, i l’Ajuntament n’és l’administració responsable. Per tant, desitgem tota la sort del món a qui s’adjudica.

    També s’ha de dir que, malgrat la resposta hagi tardat en arribar-nos, l’alcalde es va mostrar disposat a defensar la decisió -com no pot ser d’altra manera- amb qui li demani informació.

Deixa un comentari

El teu email no serà publicat

*

*