No al Pressupost; SÍ a la taula per a la dinamització econòmica (Post-Ple municipal 19-12-2012)

Ahir va haver-hi Ple Municipal a l’Ajuntament de Prats. L’ordre del dia era el que podeu veure aquí. I els titulars que jo en destaco:

S’aprova el Pressupost i Plantilla per l’exercici 2013, amb el vot en contra d’ERC, perquè és un pressupost sense criteris ni objectius, no dibuixa cap horitzó pels ciutadans de Prats, perquè no contempla política econòmica ni comercial ni industrial i per últim, no reformula l’estructura d’ingressos que nosaltres ja volíem treballar en les taxes i preus públics. I això ens preocupa.

– S’aprova per unanimitat la proposta d’ERC de constitució d’una Taula per a la dinamització econòmica de Prats de Lluçanès. Amb aquesta intenció treballarem pel què precisament no hem pogut fer-ho mitjançant taxes o pressupost, i volem fer participar i corresponsabilitzar els diferents sectors econòmics de la població.

– S’aprova un conveni urbanístic per les naus de Cal Puigneró, en el que ERC votem en contra i diem que si segueix així aquest serà el POUM de la vergonya. Es fa amb una contraprestació per l’Ajuntament de 170.000 euros.

– Aprovem per unanimitat les propostes d’ERC per la seguretat del poble, contra el permís d’investigació d’hidrocarburs (igual que l’equip de govern ja havia fet en Junta), i contra l’avantprojecte de Llei del Ministre espanyol Wert.

– Parlem sobre la revisió del Cadastre que ja ha començat; la senyalització del trànsit; el programa “Viure al poble”; les memòries econòmiques de Sant Joan i de l’activitat a la piscina entre altres – que encara estan pendents- ; el projecte educatiu; el Consorci del Lluçanès; el pavelló; la Fundació Dr. Grau; etc.

Seguidament, ens hi endinsem, i recordeu que qualsevol cosa estem a disposició d’intentar explicar-ho millor.

(Foto del Grup Municipal d’ERC en el Ple de 19 de desembre)

Així, a 2/4 de 8 del vespre va començar puntualment el Ple, amb l’expedient de modificació de crèdits, la quarta d’aquest any. Vam preguntar i debatre sobre algunes d’aquestes com la idoneïtat de destinar 7.670€ a les plaques dels carrers, 970€ en concepte de lloguer a la Fundació Dr Grau o els 14405,47 de subvenció que rep l’Ajuntament per la redacció del POUM.

El següent punt ja va ser el del Pressupost. L’alcalde va començar dient que ja sabia quina discussió hi hauria i es va limitar a llegir l’informe tècnic explicatiu del pressupost. Per a nosaltres va ser una mostra de menyspreu cap a una dels punts més importants que pot haver-hi en un Ple, però bé, demostra quina importància hi donen a això i al mateix Ple. Vam preguntar quin objectiu o criteri responia l’elaboració del pressupost i no vam obtenir resposta. Nosaltres vam explicar la comparativa del que gastem en algunes partides i no en algunes altres, i vam mostrar els motius del nostre rebuig. Si algú hi vol donar una ullada, pot demanar-m’ho i podrem mirar la documentació.

El punt següent era el d’aprovació de noms dels carrers, que en la majoria dels casos és posar l’article davant el nom tradicional, com per exemple Carrer Bruc es passarà a dir Carrer del Bruc. Es va obrir un debat un xic amarg que no reproduiré, però vam abstenir-nos a la votació i vam fer saber les nostres consideracions, també dient que hagués estat bé comentar-ho als veïns.

En el punt del conveni urbanístic entre Trumple Invest SL (propietari de les naus de Puigneró) i l’Ajuntament va ser explicat pel regidor d’urbanisme. Va dir que “ens ha costat molt però és un molt bon tracte pel poble”. Aquest conveni, que podeu veure’l (jo també us el puc ensenyar) permet passar de parcel·la única a pluri-industrial, mantenir les naus tal i com estan i encabir-hi almenys 5 indústries. A canvi, els propietaris han d’ingressar 170.000€ en diferents fraccions. Aquest canvi, s’ha de veure al POUM. Nosaltres vam mostrar-nos-hi en contra, perquè el Pla d’Ordenació Urbanística Municipal no s’hauria de fer així, ni creiem que sigui la millor sortida per aquella zona, a més sense debatre-ho ni demanar-ho a la població. Per a ERC, aquest podria ser el POUM de la vergonya.

Les quatre mocions presentades per ERC van ser aprovades (podeu llegir-les aquí) i faig especial menció a la referent a la dinamització econòmica. Estem satisfets que l’equip de govern s’hagi avingut a constituir-la i a tirar-ho endavant, perquè el poble s’ho val, i ho necessita. Hi abocarem els esforços que facin falta.

Després, i per via d’urgència, es va aprovar l’adjudicació de les obres d’urbanització del polígon UA7. De 23 empreses que s’hi van presentar, ha obtingut la millor puntuació ICMAN SL.

En el torn de les preguntes, com he dit anteriorment, vam parlar de:

– la revisió del Cadastre: que ja ha començat. Vam proposar que s’informi a la població que això és així, perquè la gent sàpiga, per exemple, que si li tiren fotos a casa seva és per això.

– la senyalització del trànsit dels carrers: vam demanar que es faci amb criteri i comptant amb els veïns.

– el programa “Viure al poble”; que ha estat denegat a l’Ajuntament de Prats de Lluçanès per la Diputació de Barcelona. Ara, intentaran poder tirar-lo endavant mitjançant fons europeus (Feder). I hi afegeixo que, possiblement programes així tindríen més possibilitats d’èxit si són elaborats amb participació i compromís de més sectors, no només del govern de CiU.

– vam reclamar les memòries econòmiques de les Festes de Sant Joan i Els Elois; del Fes-te l’Agost, i de l’activitat a la piscina, així i com de la Fira de Santa Llúcia.

– el projecte educatiu: que volem tiri endavant i ens vam posar de nou a disposició.

– preguntat sobre el Consorci del Lluçanès, l’alcalde i President de l’ens va dir que està en situació “molt trista”.

– el pavelló: que ha d’obrir de nou el procés per escollir la persona que porti el manteniment. Aquest any també toca la piscina.

– la Fundació Dr. Grau ha comprat l’espai on hi havia la Caixa de Manresa (al Passeig). Van explicar l’acord entre la Fundació i l’Ajuntament, que barreja el lloguer i l’IVA a pagar per part de la Fundació. (se’n va parlar al primer punt del Ple i a una pregunta del públic).

– l’educació en català: vam explicar que proposarem a les escoles de la població i a qui s’hi vulgui sumar, de fer una cadena humana enllaçant els centres educatius per l’escola en català. CiU s’hi va mostrar a favor.

Així, i amb alguna pregunta més del públic, després de dues hores de ple dens es va acabar.

Si voleu més informació i/o aclariments no dubteu en fer-m’ho saber.

8 comentaris

  1. Podries explicar una mica més lo del Puignero?

    Què afecta al POUM que la nau sigui considerada una sola o 5 parts diferents? Al final el terreny és el mateix, no?

    I en concepte de què s’ingressen aquests diners?

  2. Ei,

    Intento explicar una mica més des de la nostra perspectiva:

    El POUM serveix per a planificar urbanísticament (i tot el que això comporta) el municipi definint globalment fins a fer-ho detalladament. En el cas de les naus de Puigneró, que signifiquen una part complicada d’aquest procés -s’ha de reconèixer- hi havia diferents idees i propostes de com acabar de destinar aquells terrenys que ocupen. En tot cas, nosaltres volíem i volem que es tingués en compte un criteri global d’arreu del municipi. Per posar un exemple així clar, podríem haver detectat que faltava terreny per a fer cases, instal·lacions esportives, indústries, zones verdes, un carrer… i es podria destinar allò al què fes falta. O acabar definint que faltava terreny industrial, o el mateix, no ho sé, però en tot cas, no d’aquesta forma i fer-ho com podríem dir amb ‘nocturnitat’.

    El govern de l’Ajuntament, tirant pel dret i avançant-se al POUM doncs, junt amb la propietat de les naus, han fet aquest conveni que ja decideix com destina aquella zona que, repeteixo, no tenia ni té fàcil sortida.

    Per a fer això, que suposo li interessa a la propietat també, s’ha pactat una compensació en forma de diners que l’empresa dóna a l’Ajuntament. Vam preguntar per què 170.000 i no 40.000 o 250.000 -per posar exemples- i no vam obtenir resposta clara. Se’ns va dir que era per les cessions per la requalificació que no pot fer de cap altra manera. Demostració, per mi, que alguna cosa diferent s’hauria pogut fer.

    Un canvi és que fins ara, les Normes Subsidiàries (norma per la que es regeixen les normes urbanístiques actualment) contemplaven allò com a una única indústria. Ara, amb el conveni, ja preveu que hi poden haver 5 indústries amb un mínim de 1000 metres quadrats per a cada activitat.

    No sé si m’he explicat prou bé.. En seguim parlant!

    I gràcies!

  3. Suposo que lo de la compensació es podria explicar millor… perquè suposo que qui paga deu voler pagar com menys millor i qui cobra deu voler cobrar com més millor… i “algun lloc” deu “dir” quin és aquest preu o com es negocia.

    Respecte lo de dividir en 5, esperem que sigui una “millora” per poder fer alguna cosa amb tot allò. Perquè suposo que ha de costar trobar algú que ho vulgui tot. Ara, essent trocets més petits, a veure si s’en fa alguna cosa de tot allò.

    I no hi entenc gaire però, igualment, el POUM deu dir on van les equipacions educatives… però no deu dir quantes aules, laboratoris,… hi van. Així que digui si és 1 sola nau o 5 de diferents tampoc ho trobo gaire greu. No sé si m’equivoco.

    Això sí, a veure quan s’acaba (el POUM) que si que fa molt temps que dura…

Deixa un comentari

El teu email no serà publicat

*

*